Sellaista tapahtuu luultavasti vain Saksassa ,että yhtenä päivän odotat 50 minuuttia junaa ,joka kulkee kolme kertaa tunnissa ja seuraavana istut junassa ,joka yhtäkkiä totaalisen pysähtyy jonnekkin välille eikä aja eteenpäin vaan takaisin sinne mistä tulikin. Ja ottaa päähän olla kotona puoli kahdeltatoista ,kun olisi voinut olla siellä jo kymmeneltä.

Viikonloppuna Cesc on käymässä ja meillä on hulvattoman hauska lauantaipäivä Kölnissä. Siinä pojassa mä nään elämäni ainoan ja oikean rakkauden. Carl-Philippin. Ja mun vaan tekis mieli hypätä sen kaulaan ja pussailla ja sanoa ,että rakastan, niinkuin silloin ennenkin, koska rakastan vieläkin. Ja siksi kai kirjoitan sille pitkästä aikaa ,ja se vastaa olevansa kohta isä. Sen tulevan vaimon nimi on Diana ja sen tyttären nimeksi tulee Charlotte. Ja mun täytyy lopettaa rakastamasta, pujottelemasta sitä entistä kihlasormusta sormeeni, lukemasta vanhoja kirjeitä ,joissa lukee ,että rakastat. Mun täytyy lopettaa uskomasta ,että olisin rakastanut ikuisesti, lopettaa kuuntelemasta niitä biisejä ,jotka olisivat soineet meidän häissä, Pink Floydin Wish you were hereä tai The Turtlesin Happy togetheriä ja muita. Kiellän täysin olevani romantikko, menneiden haikailija tai mahdottomista haaveilija mutta mä luulen ,etten koskaan tule rakastamaan ketään niinkuin Carl-Philippiä rakastin. Ja voiko kukaan muu ymmärtää miten se sattuu?

Äiti varmaan sanois, lapsi rakas, miksi sinun pitää tehdä elämästäsi noin vaikeaa.

Kehittelen itselleni mahdollisimman paljon aktiviteettejä. Herätys seitsemältä ja pääsykokeisiin lukua. Töitä. Joka ilta kielikurssia. Jossain välissä muutama minuutti ihmettelemistä. Parisuhteeseeni otan taas etäisyyttä ,koska olen tajunnut ,ettei ihminen voi rakastaa vain siksi ,että haluaa rakastaa. Lauantaina me matkustetaan yhdessä Pariisiin, rakkauden kaupunkiin, ja pelkään siitä tulevan, niinkuin Barcelonasta, meidän suhteen päätepysäkki. Ironista ,että tällä kertaa Gintaras antoi matkan lahjaksi.

Vielä vähän mä kerään voimia ja vastaan Carl-Philipille "Onneksi olkoon, oon onnellinen sun puolesta. Mullekkin kuuluu tosi hyvää".